شاید برای خیلی ها سوال باشه که آمبره چیست و تفاوت آمبره و بالیاژ مو در چیست ؟

مدتیه تکنیک های آمبره ، بالیاژ ، سامبره در بین خانم ها پرطرفدارشده

شاید واستون سوال پیش اومده باشه که این تکنیک ها از چه کشوری اومده ، باید بهتون بگم که تکنیک های آمبره،بالیاژ لغت های فرانسوی هستند و از کشور فرانسه مد شده و کل جهان رو فراگرفته

بیشتر برای چه سنی مناسب؟

در این تکنیک ها چون خانم ها از ریشه ی مو درگیر روشنی نمیشن ، و بیشتر ریشه ی مو رنگ طبیعی خود مو هستش یا رنگ تیره ، بیشتر بین نوجوان و جوانها پرطرفدار بوده و به هیچ عنوان سن رو بالا نمیبره ، بلکه با توجه به رنگ پوست و انتخاب صحیح تکنیک و رنگساژ باعث جذابتر دیده شدن چهره نیز خواهد شد.

نحوه ی انجام آمبره به چه شکل است؟
در روش ombre کار به صورت پوشینگ انجام میشود ، یعنی تمام لایه ها پوش داده میشود و تارهای زیر پوش تماما مواد دکلره خورده و باتوجه به رنگساژ انتخابی به پایه ی موردنظر میرسد
نکته ی خیلی مهم در روش پوشینگ انجام صحیح پوش و استفاده از ابزار مناسب و تقسیم بندی صحیح است.

تفاوت آمبره و بالیاژ مو در چیست؟

آمبره کردن مو

پوش دادن آمبره
تفاوت آمبره و بالیاژ مو در نحوه ی پوش دادن و تعداد پوش ها و از کجا پوش دادن است
در روش بالیاژ پوش از نزدیک به ریشه و به صورت سطحی و تعداد کم داده میشود،چرا؟؟ چون قرار است رگه های روشن نزدیک به ریشه کارشود.

در روش امبره پوش ها از انتهای مو به صورت عمیق و با تعداد بیشتری انجام میشود چرا؟؟ چون باید فاصله ی رگه های روشن از ریشه بیشتر باشد و فقط نوک مو روشنی را ببینیم.

در روش آمبره و بالیاژ هم میتوان از فویل استفاده کرد و هم فوم ، همچنین در هوای آزاد به صورت نقاشی روی مو کارکرد که در روش نقاشی چون مو در معرض هوا قرار میگیرد به پایه های بالای دکلره نمی رسد.

یکی از نکات مهم در انجام کارهای پوشینگ انجام صحیح روش پوش دادن است
اگر پوش ها اصولی انجام نشود ، موقع باز کردن پوش مشتری شما اذیت میشود و قطعا روی مو خط های افقی می افتد که نشان از نادرست انجام دادن پوش می باشد.

مزیت تکنیک های بالیاژ و آمبره و سامبره چیست؟

یکی از مزیت های بزرگ این روش ها این است که دیگر ریشه و پوست سر درگیر دکلره نمیشود و روش بسیار مناسبی است برای خانم هایی که به مواد دکلره حساسیت دارند.

ما چند نوع آمبره داریم؟

در حال حاضر ۲ متد امبره وجود دارد
معمولی که با شانه و پوش انجام میشود و روسی که لایه ها با حرارت از مو جدا شده و در این روش خبری از پوش نیست

امیدوارم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد

نویسنده : فرشته ابراهیمی

وبسایت آموزشی شاهرنگ

7 پاسخ

  1. فرشته جووون شما فوق العاده ای …واقعا استاد بودن برازنده شماست .من دوتا دوره مجازی ترکیب رنگ و کراتینه رو خریداری کردم و خیلی راضیم براتون آرزوی موفقیت میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید